Dela sidan:

Vid gränsen mellan Norrbotten och Lappland bor Sveriges kanske mest hängivna storsurfare. När Tele2 tittade i sin data upptäckte de att boende kring Gällivare, Älvsbyn och Strömsund förbrukar 2,5 mer surf än riksgenomsnittet - ett område de nu gett namnet "Surfbältet".

I en ny kampanj, framtagen av Prime och Tele2:s inhouseavdelning, väljer man nu att hylla surfentusiasterna och de fälttekniker som gör surfandet smärtfritt.

– Våra surfentusiaster i norr hjälper oss bevisa att vi har ett av Sveriges bästa nät. De som bor i Surfbältet är människor som till fullo använder surfandet i sin vardag och de hjälper oss lyfta faktumet att vi idag täcker 99,9 procent av Sveriges befolkning. Med kampanjen vill vi hylla våra kunder som är våra förebilder och nyttjar teknik och digitalisering till fullo. Samtidigt lyfter vi våra kollegor som jobbar med att göra detta möjligt – våra fälttekniker, som ser till att nätet fungerar klockrent varje dag, säger Malin Selander, kommunikationschef Tele2 Sverige.

Kampanjen går just nu i köpta kanaler men syns även i förtjänade kanaler som internkommunikation och i butiker.

– Det var länge sedan operatörerna pratade nät, så det känns kul att kunna göra det relevant igen – det är ju trots allt kärnan i affären. Och i just den här kampanjen får vi ihop förtjänad räckvidd, internkommunikation, butiksaktivering och synlighet i köpta kanaler på ett stiligt sätt, säger Hanna Belander, creative director för Tele2 på Prime. Dessutom var det en fantastisk upplevelse att få spela in film i 30 minusgrader - mitt i Surfbältets huvudstad Älvsbyn!

Kommunikationsbyrå: Prime
Mediebyrå: MediaCom
Produktionsbolag: Esteban
Produktion: Tele2 Inhouse
Attributör: Tobias Allanson



Dela sidan: