Dela sidan:

Medier och pr-byråer brukar stå på varsin sida stängslet. Aller Media och Narva vill befinna sig i samma hage. Mediekoncernen köper nämligen en majoritetspost i byrån, som framöver blir systerbolag med bland annat OTW och Make Your Mark i Ahead Group.
– Mediemarknaden genomgår en stor förändring. Aller media investerar för ett stärkt kunderbjudande och portfölj. Narvas höga strategiska kompetens inom kommunikation kompletterar extremt väl expertisen hos våra befintliga dotterbolag Make Your Mark och OTW. Vi ser en mycket god potential för värdefulla synergier inom Aller media-koncernen, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller media, i ett pressmeddelande.

Narva omsatte 91 miljoner kronor i fjol och har cirka 60 medarbetare på byrån. Vad köpesumman landar på är inte offentligt. Men klart är att Aller Media blir huvudägare och tar plats i styrelsen.
– Vi ser fram emot att lära känna våra kollegor inom Aller media-koncernen för att kunna skapa ännu bättre lösningar för våra kunder. Narva kommer ha stor nytta av den starka ställning i Norden som Ahead Group har, säger Johan Molander, managing partner på Narva.

Narva kommer att fortsätta som fristående enhet inom Ahead Group som totalt består av elva byråer i Norden.
– Förvärvet av Narva är en viktig del i byggandet av Ahead Group. Det svarar upp mot kundernas efterfrågan på breda lösningar och strategisk rådgivning i det nya medielandskapet. Narva är det första bolaget med tydlig PR-prägel. Vi välkomnar Narva till vårt starka nätverk och ser fram emot att möta både den svenska och nordiska marknaden med vårt vassa erbjudande, säger Anders Rask, chef för byrånätverk och strategi på Aller media.



Dela sidan: