Dela sidan:

Sedan svenska fotbollslandslaget kvalificerade sig för sommarens VM-slutspel har diskussionen pågått. Ska Zlatan, som pensionerat sig från landslaget, komma tillbaka och göra en sista turnering?

Parallellt med landslagsdiskussionen har Zlatan klivit in som delägare och ansikte utåt för spelbolaget Bethard och inkorporerat den pågående diskussionen i bolagets marknadskommunikation.

Nu kommer nästa anspelning på landslaget, den här gången från Samsung. En återkommande diskussionspunkt i Zlatan till VM-frågan har varit hur kontakten mellan honom och förbungskaptenen Janne Andersson sett ut. Andersson har i flera intervjuer påpekat att han inte haft någon kontakt med Zlatan medan huvudpersonen själv hävdar att "landslaget ringer varje dag".

Det är precis den diskussionen som Samsungs senaste kampanj anspelar på. I den 12 sekunder långa reklamfilmen syns Zlatan plaska runt i en pool då han får ett samtal från en "Janne", ett samtal han väljer att klicka bort.

I samband med Bethard-reklamen som anspelade på landslagsdiskussionen fick Zlatan motta kritik för att han enbart använde diskussionen som ett sätt att marknadsföra sitt egna varumärke.

Zlatan införde sitt reklamsamarbete med Samsung i mitten av mars.

Se reklamfilmen nedan.



Dela sidan: