Dela sidan:

Forsman & Bodenfors och IQ har gjort flera uppmärksammande och prisbelönta kampanjer de senaste åren. Men nu har samarbetet nått vägs ände.
– Forsman & Bodenfors har gjort ett fantastiskt jobb för IQ och varit en stor del i vår uppskattade och framgångsrika kommunikation. Samtidigt kände både vi på IQ och F&B att det efter så lång tid tillsammans var dags för en förändring, säger Åsa Markén, kommunikationsansvarig på IQ, i ett pressmeddelande.


Vilken byrå som kommer att ta över uppdraget efter Forsman & Bodenfors är oklart.
– En del uppdrag blir man extra engagerad i och IQ har varit ett sådant. Vissa av oss har varit med sedan start och fått möjlighet att hitta lösningar som gjort skillnad och hjälpt människor. Förståelsen för hur knepigt det kan vara med alkoholfrågan har varit en röd tråd genom all kommunikation. Det är helt enkelt jobb man är extra stolt över, kommenterar Jacob Nelson, copy på byrån.

Här är ett urval av kampanjerna genom åren:



Dela sidan: