Dela sidan:

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic är sedan tidigare ambassadör för Samsung Nordic. Samarbetet har bland annat utmynnat i en utomhuskampanj för Samsung Galaxy S9.

Läs även: Zlatan inleder långsiktigt samarbete med Samsung
Efter en fem timmar lång session med Zlatan Ibrahimovic i Manchester har NORD DDB och Camp David nu gjort färdigt 20 reklamfilmer för Samsung som ska gå digitalt och i butiksmiljöer.
– Det var tight men eftersom alla, inklusive Zlatan, var grymma så fick vi ihop det, säger Petter Swanberg, Art Director NORD DDB.
Fokuset är att visa vilka fördelar elektronikjätten tycker sig ha jämfört med konkurrenterna, som att det räcker med endast en kabel till TV:n istället för flera.
I maj börjar den digitala kampanjen för nya premium 2018 QLED TV rullas ut i Norden.

 En av filmerna visar exempelvis hur fotbollspelaren står bredvid en stor tv som visar ett lejon och säger: "Den är till och med större än jag är."

– Jag är ett stort fan av Samsung och den innovation de gör. De får det omöjliga att bli möjligt. Personligen är jag ett teknikfreak. Jag vill ha all den senaste tekniken. Som tur är jobbar jag ju med det jag anser vara världens bästa teknikföretag så jag är i goda händer, har Zlatan Ibrahimovic sagt tidigare kring samarbetet med Samsung.
Arbetsgrupper:
Samsung:
Category Marketing Manager: Jenny Fisher-Toivo
Category Marketing Lead: Sara Ahlgren
Marketing Director: Goran Kurt
NORD DDB:
Business Director: Jonas Hedegard
Account Director: Carl Johan Hallerström
Account Manager. Emmy Öhrn
Senior Copywriter: Nick Christiansen
Art Director: Petter Swanberg
Art Director: Clara Uddman
Graphic Designer: Sebastian Reinbring
Camp David:
Regissör: Sebastian Reed
Producent: Rickard Edholm
Post Produktion: House Agency
Sound Design: Red Pipe
Byråproducent: Per Welén
Filmfotograf: Gösta Reiland


Dela sidan: