Dela sidan:

I en gränd i Gamla Stan slår rosévarumärket Rosé Cuvée upp dörrarna för Stockholms första pop up-vinhus. Konceptet är framtaget av kommunikationsbyrån Redgert Comms och vinhuset kommer att gå under namnet Rosé Cuvée House. 

– I dess traditionella mening är definitionen av ett vinhus en producent, en producent man kanske betalar en dyr resa för att besöka en gång i sitt liv. När Cuvée Madame kom till oss och ville aktivera sig inför sommaren tyckte jag att vi skulle bygga ett fysiskt vinhus som har mer än provsmakning att erbjuda – ett modernt vinhus - därav Cuvée Madame House, säger Daniel Redgert, vd Redgert Comms, i en kommentar.

Vinhuset kommer att fungera som festlokal, konferansanläggning, poddstudio och co-working space fördelat på fyra våningar och ha öppet under försommaren. Företag och privatpersoner kommer ha möjlighet att ansöka om medlemskap, vilket ger tillträde till lokalen och evenemangen. 

– När Daniel kom med idéen kände vi direkt att det här var något för oss; kul, innovativt och tillgängligt, precis som vi vill att Cuvée Madame ska uppfattas. Vi är ju ett modernt vinhus som jobbar med högsta kvalitet, snygg design till en medveten konsument och vill att allt vi gör ska genomsyra det, säger Anna Andrée Jeppe, vd Contemporary Wines.




Dela sidan: