Dela sidan:

Apollo beskriver 2017 som ett fantastiskt försäljningsår, som under 2018 fortsätter att öka i antal resenärer, omsättning och vinst. Storsatsningen är ett resultat av resebolagets arbete med att erbjuda fler och olika typer av reseupplevelser. Bland annat satsar man på fler träningsresor, kryssningar och cityresor. 

– Vi investerar mycket i att hitta nya, spännande destinationer som passar de nordiska resenärerna, men också i att utveckla och förbättra befintliga hotell och resmål. Idag finns en stor efterfrågan på vad vi kallar aktiva paketresor från resenärer som vill uppleva kultur, vandra och träna utöver att sola och bada, säger Erika Butterworth, nordisk marknadschef och affärsutvecklingsansvarig på Apollo, i en kommentar. 

Enligt Apollo bygger det positiva resultatet på närheten till kunderna, där man värdesätter att vara en nordisk aktör med lokala kontor som kommunicerar med respektive marknad. 

– För oss är det viktigt att vår partner förstår den nordiska marknaden och de skillnader och likheter som finns mellan länderna, där är NORD DDB väldigt starka. Precis som oss har de en organisation där samarbetet mellan de nordiska länderna är centralt. I NORD har vi hittat en långsiktig strategisk partner som vi upplever har god insikt i både vår marknad och våra kanaler. Vårt samarbete ska synas och kännas genom hela kundresan, fortsätter Erika Butterworth.

– Vi är otroligt glada över att få samarbeta med Apollo och komma in i en tid där det händer mycket i hela resebranschen. 2018 kommer att bli ett spännande år i Apollos historia, de har mycket på gång och vår uppgift är att se till att omvärlden märker skillnad, säger Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer på Nord DDB.


Dela sidan: