Dela sidan:

I februari rapporterade sajten Telekomnyheterna att Telenor hade planer på att lägga ned varumärket Bredbandsbolaget och konsolidera de två verksamheterna.

Nu bekräftas nyheterna av bolagen själva.

– Nu ska de kunna köpa allting på samma ställe. Det är helt nödvändigt för att kunna vinna på marknaden, säger Telenors vd Patrik Hofbauer till TT.

Sammanslagningen kommer efter att Com Hem och Tele2 gjort en liknande manöver medan affären mellan danska teleoperatören TDC och MTG gick i stöpet.

Bolagen väljer att fira sammanslagningen med en kärleksfylld reklamfilm signerad Acne och regisserad av B-Reel Films Lina Söderström. Kampanjen är menad att gå i linje med Telenors nya varumärkeslöfte "Bättre tillsammans". Kampanjen är även den första med Telenors uppdaterade visuella identitet och kommunikationstonalitet.

– Bättre tillsammans är ett löfte med många innebörder. Att Telenor får ett bättre helhetserbjudande tillsammans med Bredbandsbolaget är bara ett av dem. Att familjer är bättre tillsammans, är ett annat. Och den här kampanjen är bara det första steget på den berättelsen, säger Telenors marknadschef Linda Wetterborg.

I alla reklamfilmerna hörs en tolkning av Efva Attlings "Två av oss" framförd av artisterna Janice och Ji Nilsson.

– Under Telenorfamiljens åtta år har de gått igenom en mängd faser för att ständigt vara relevanta. Nu tar vi ett stort steg mot en ny, mer mångfacetterad och mänsklig tonalitet, som bättre motsvarar det nya Telenor och som lever upp till vår tro om att alla är Bättre tillsammans, säger Erik Bergqvist, executive creative director på Acne.

Kampanjen lanseras i dag och kommer att synas i tv, print, Youtube, radio och i sociala medier. Se de rörliga enheterna nedan.

Byrå: Acne
Art Director: Natalie Kocsis
Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt
Executive Creative Director: Erik Bergqvist
Account Directors: Natalie N'doye, Johanna Gradin, Lisa Kopp
Operativ Account Director: Malin Marklund
Account Manager: Maja Asperö Lind
Planner: Johanna Gustafsson
Final Art: Henrik Åkerberg
Designer: David Hammarström
Produktionsbolag: B-Reel Films
Regissör: Lina Söderström
Producent: John Hichens
DoP: Fredrik Wenzel
Mediebyrå: Starcom
Action marketing: Spinn
Kund: Telenor
Marketing Director: Linda Wetterborg
Head of Brand: Tobias Clewemar
Campaign Manager: Sophie Malmberg


Dela sidan: