Dela sidan:

De senaste två åren har Malmöbaserade FEW Agency haft ett tätt samarbete med filmbolagen Based on a true story och Fluffy Films. Nu integreras de två bolagen i FEW som därmed startar ett eget filmbolag.

Tanken är att byrån ska kunna erbjuda alla typer av film integrerat med sitt övriga erbjudande inom pr och digital kommunikation.

– Film är ett otroligt starkt uttryck. Genom att samla allt under ett paraply kan vi knyta ihop flera olika kompetenser inom området. På det sättet kan vi alltid sätta storyn i centrum och tekniskt anpassa uttrycket utifrån vad som är bäst för den specifika berättelsen i varje enskilt uppdrag. Vi har möjlighet att göra ännu bättre produktioner helt enkelt, säger Erik Arheden, exekutiv producent på det nya bolaget FEW Film.

Arheden var med och grundade Fluffy Things som sedan starten 2016 fokuserat på reklamfilm med design och storytelling i fokus. Based on a true story har i sin tur fokuserat på redaktionell film.

– Film blir allt mer en del av företags kontinuerliga digitala kommunikation, precis som text och stillbilder varit länge. Nu får vi möjligheten att bättre koppla ihop film med övrig kommunikation, men också utmana med nya uttryck över genregränserna, säger Oskar Martinsson, producent på FEW Film.

Bland FEW Films kunder finns bland annat Brio, Oatly, Tetra Pak, AAK och Malmö Stad.


Dela sidan: