Dela sidan:

Medicheck är ett av flera nya varumärken som erbjuder kunder digital läkarrådgivning. Till skillnad av många konkurrenter har bolaget dock riktat in sig på specialist- istället för primärvård.

Efter att ha varit ute i pitch väljer de nu Friends Agenda som pr- och pa-byrå.

– Friends Agenda visade en stor förståelse för vård och hälsa samt de utmaningar både vi och branschen står inför. De vågade även utmana oss på vår affärsstrategi. Detta i kombination med ett mycket träffsäkert designförslag och kreativt uttryck som tydligt speglade insikter och strategi hela vägen igenom, gjorde valet lätt, säger Christian Tärnholm, CMO och medgrundare av Medicheck.

– Vi söker i första hand våra uppdrag inom samhällsbyggnadsområdet och Medicheck är en klockren kund för oss, eftersom de befinner sig mitt i det digitaliseringstryck som offentligheten och samhället utsätts för just nu. Vi ser fram emot att hjälpa dem att bli framgångsrika och samtidigt bidra till att förbättra den svenska vården på riktigt, säger Sara Morge, vd Friends Agenda.

Arbetsgrupp:

Tomas Lundgren, varumärkesstrateg, Magnus Hjelmare kundansvarig projektledare, Magnus Jubro, Art Director, Yasin Lekorchi, Creative Director, Per-Åke Thall Public Affairs och affärsutveckling, Camilla Westman, PR



Dela sidan: