Dela sidan:

Kampanjen bygger i mångt och mycket på nostalgi kring fotbolls-VM 1994 där Kennet Andersson spelade en avgörande roll vid Sveriges bronsplats.

Kennet Andersson återskapar bland annat de fem mål han gjorde under turneringen.

– Vi är mycket nöjda med filmerna, inte minst eftersom Kennet visade sig vara en naturbegåvning framför kameran, säger Pafs marknadsdirektör Goran Ristic.

Kampanjen, i sju rörliga delar inklusive fem dokumentära nativeinslag som visas i Schibsteds annonsnätverk, är framtagen i samarbete med Storyfire.

Samarbetet med Kennet Andersson kommer fortsätta även efter fotbolls-VM. Andersson gör därmed sällskap med Lasse Åberg och Lasse Holm som ambassadör för varumärket.

– Jag tycker att det är kul med spel och vadslagning. Jag har fått en bra känsla av Paf och jag tror att vi kan göra mycket roligt tillsammans, säger Kennet Andersson i en kommentar.


Dela sidan: