Dela sidan:

Syftet med Barnleksrapporten är att få föräldrar att frekvent smörja in sina barn med solskydd. På skolgården tar solen lika mycket som på stranden och därför vill nu Kronans Apotek att föräldrarna tar sitt ansvar innan barnen går till skolan. 

– De flesta vet att solskydd är viktigt, framförallt på ung hud. De flesta är jättenoga med att smörja in sina barn när vi ska bada, men det är minst lika viktigt på skolgården eller i stadsmiljöer. Det vill vi uppmärksamma och påminna om, säger Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek, i en kommentar. 

I form av lokala väderleksrapporter på Facebook och Instagram är det barnen själva som förklarar dagens väder. Väderleksrapporterna blir relevanta för användaren genom köpta riktade annonser som skapas dynamiskt baserat på position och väder. Perfect Fools har skapat en servicelösning som genererar unika väderleksfilmer.

– Barnleksrapporten är ett exempel på hur man kan ta kommunikation ett steg längre och skapa verklig nytta för konsumenten. Tekniken bakom gör att vi kan vara superaktuella och riktade. Det är otroligt kul att Kronan fortsätter att både våga och låta oss göra annorlunda kommunikation där vi får använda vår kompetens inom teknik och innovation, säger Klas Lusth, executive creative director på Perfect Fools.

Kampanjfilmen kan ses nedan. 



Dela sidan: