Dela sidan:

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic har redan ett eget parfymmärke. Nu kompletterar han det med en hudvårdsserie. Bakom satsningen står Amazing Brands som har anlitat Scandinavian Design Group och McCann Stockholm för lanseringen.
– Vi har medvetet jobbat för att skapa en mer direkt och lättillgänglig design som tilltalar många, samtidigt som den ska syns i hyllan, göra ett avtryck och vara något målgruppen vill ha i badrumshyllan och necessären, säger Henrik Walse, design director på Scandinavian Design Group, i ett pressmeddelande.

I dag släpptes den första teaserfilmen  på Zlatan Ibrahimvics Instagramkonto.
– Vi bad Zlatan att under en tid ta foton av innehållet i sin necessär. Detta för att förstå vilka typer av produkter han dagligen använder och vad som var viktigt för honom gällande produkternas egenskaper. Utefter det skapades Zlatan Sport, den perfekta grooming-serien för den som vill ta hand om sig, och känna sig som sitt bästa jag varje dag, säger Marie Klockare Carlzon, marknadschef på Amazing Brands.

Arbetsgrupp:
Scandinavian Design Group
Client Director Johanna Smeds
Design Director Henrik Walse
Interactive Designer Isabel Norström
Creative Director Nils Jensen
Planner Rebecka Gustafson
Produktionsledare Pia Lundström

McCANN
Projektledare Peter Kamstedt
Produktionsledare Cajsa Correa
Creative Lead Chris Lawrence
Digital Creative Johan Mott
Digital Strategist Emil Esselin
Digital Director Johan Eklund
Copywriter Marcus Sjöberg
Editor Hannes Falk


Dela sidan: