Dela sidan:

LG drar igång en kampanj som ska förtydliga att perfekt svärta ger perfekt färger. Detta när årets OLED tv-modeller lanseras. 

Efter en pitch tidigare i år valde man BerntzonBylund som partner för uppdraget som omfattar reklam, event och sociala medier för Sverige, Norge, Danmark och Finland.
- Det här är en viktig kampanj som kommer att löpa under maj-juni med
uppföljning senare under året, säger Lorraine Englund, marknadsansvarig på LG
Nordic, i ett pressmeddelande.

– Teamet på BerntzonBylund har utifrån det globala temat skapat en
regional kampanj med en tydlig nordisk designkänsla som andas premium – och
som lyfter in vår nya serie i en vacker miljö som för tankarna till stilsäker
heminredning. Allt inramat av vårt globala tema "Perfect Colour on Perfect Black".

Med fokus på skärpa, färgrikedom och kontrast vill LG skildra en perfekt svärta kombinerat med en miljard färger och OLEDs kontroll över varje enskild punkt på bilden. 

Kampanjen rullar nu på TV, digitalt, utomhus och print samt i en omfattande roadshow i fyra länder samt aktivering i sociala medier i fyra länder. Stockholm är efter denna vecka avklarad – näst på tur står Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.
- Detta är både ett hedrande och roligt uppdrag, säger Hans Bylund, kundansvarig och cd på BerntzonBylund. Det är kul att LG ville bli utmanade med en lokal lösning som genomsyrar alla delar på ett ambitiöst sätt. Kampanjen är omfattande och tillsammans med våra systerbyråer Wonderland Event och Socialminds har vi skapat en äkta 360-graderskampanj.

Credlista: 

Beställare hos LG Nordic:
Lorraine Englund, Marknadsansvarig Home Entertainment

Arbetsgruppen från BBS Group:
BerntzonBylund:
KAM/CD: Hans Bylund
AD: Eric Falk
Copy: Mikael Widemar
Produktionsledning: Carin Larsson
Digitalt: Claes Boklund
Wonderland Event:
PL: Mia Jorpes
Produktionsledare: Helena Börjesson
Socialminds:
PL: My Söderholm / Lina Åhman
Producer: Fredrik Göras



Dela sidan: