Dela sidan:

Med sina 200 restauranger och hundratusentals matgäster är McDonalds en inflytelserik faktor i det svenska samhället. Det har kedjan tidigare pratat om i kampanjerna "Kalla oss galna" och "Göra Donken". Nu lanserar de återigen en varumärkeskampanj där de väljer att prata om sin samhällspåverkan.

Med "Stora nog att göra skillnad" visar de upp ett antal områden där de bidrar på ett positivt sätt, som laddning av elbilar, läsfrämjande och rollen som ungdomsarbetsgivare samt att de numer är "Sveriges största flexitariska restaurangkedja".
– Tillsammans med våra franchisetagare och byråpartners bygger vi ett bättre McDonald's i Sverige, ett modernt och progressivt McDonald's. Vi har en historisk expansion framför oss och detta är bara början av ett bättre McDonald's i Sverige, kommenterar marknadsdirektör Christoffer Rönnblad.

I samband med kampanjlansering har även en ny grafisk profil tagits fram.

Huvudbyrå: NORD DDB
Pr-byrå: Prime
Mediabyrå: OMD
Produktionsbolag "Stora nog att göra skillnad" & "Laddstolpar": Camp David
Regissör: Simon Ladefoged
Produktionsbolag "Mer än en bra deal för dig": Giants & Toys
Regissör: Robert Nylund
Stillbildsfotograf: Niklas Johansson



Dela sidan: