Dela sidan:

I samband med "Endangered Species day" lanserar National Geographic em kampanj som ska öka medvetandet kring utrotningshotade djurarter och att få allmänheten att engagera sig. Clear Channel står bakom den internationella utomhuskampanjen i Sverige som drar igång 18 maj. 

– Vi vet sedan länge att utomhusreklam är det effektivaste sättet att snabbt nå ut med ett specifikt budskap till en stor mängd människor. Och eftersom vi har möjligheten att på riktigt bidra till att uppnå resultat i en sådan här viktig fråga, kändes det därför självklart för oss att ställa upp, säger David Klagsbrun, pr- och kommunikationsansvarig hos Clear Channel, i en kommentar.  

Kampanjen består av fotografier från National Geographic Foto Ark och visar totalt tio utrotningshotade djurarter. Clear Channel kommer tillhandahålla utrymme på sina digitala skyltar på några av Stockholms mest besökta platser. Kampanjen kommer dessutom gå i Clear Channels Spectacular-serie, där bland annat företagets nya jätteskylt på Medborgarplatsen ingår.


Dela sidan: