Dela sidan:

Kampanjen riktar sig till stockholmarna och interagerar med deras kreativa röster, i hopp om att göra Stockholm till en ännu bättre stad. Detta sker under temat "Dina drömmars stad?" och bygger på folks tankar och idéer som skulle vara positiv för huvudstaden och boendemiljön. 

"Stockholm är drömmarnas stad för så många människor. Inte minst för de som sökt sig hit för att börja ett nytt liv. Ett liv med nya ambitioner, nya möjligheter och en trygghet för sig själva och för familjen. Stockholm är också den region i Sverige som står för en avgörande del av hela landets tillväxt. Här föds nya företag, nya trender och här skapas kontakter som sträcker sig ut i ett interaktivt globalt nätverk", skriver Svenska Bostäder i ett pressmeddelande. 

Till sin hjälp att få in kreativa idéer har Svenska Bostäder tagit hjälp av reklambyrån FCB Fältman och Malmén. Kommunikationen syns nu på digitala stortavlor över hela staden och kommer att pågå under resten av året. På Svenska Bostäders hemsida kan idésprutorna skriva ner tankarna i ett förslagsformulär, där ett urval kommer att publiceras i facebookflödet. I efterhand kommer de idéer och uppslag som kommit in att kommuniceras ut.

Kampanjfilm nedan: 

 



Dela sidan: