Dela sidan:

IQ och Forsman & Bodenfors valde att gå skilda vägar efter tolv år tillsammans, där samarbetet lett till flera uppmärksammade och prisbelönta kampanjer. Det skrev Resumé i en artikel 4 maj. 

Åsa Markén, kommunikationsansvarig på IQ, sa då i en kommentar:
– Forsman & Bodenfors har gjort ett fantastiskt jobb för IQ och varit en stor del i vår uppskattade och framgångsrika kommunikation. Samtidigt kände både vi på IQ och F&B att det efter så lång tid tillsammans var dags för en förändring. 

Sedan dess har IQ gjort en stor upphandling för att hitta en ny kommunikationspartner. Nu är processen avklarad och organisationen har valt Perfect Fools, som kommer ansvara för den externa kommunikationen på både ett strategiskt och kreativt plan. 

– Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med Perfect Fools. De har en digital
spetskompetens såväl som bred kommunikationskunskap och är den perfekta partnern för oss på IQ i arbetet att ta fram relevant, engagerande och aktiveringsdriven kommunikation i framtiden, säger Karin Hagman, vd på IQ.

Samarbetet påbörjas omgående och de första uttagen beräknas bli synliga under hösten 2018.
– IQ har genom åren gjort kommunikation som med mod och fingertoppskänsla belyst en fråga som berör oss alla. Tack vare vår erfarenhet av aktiveringsdriven kommunikation hoppas vi kunna tillföra en ny dimension genom att få människor att inte bara reflektera över sitt alkoholbeteende utan även skapa verkligt agerande, säger Ann Ystén, vd på Perfect Fools.


Dela sidan: