Dela sidan:

Volt blir SPP:s nya huvudbyrå och får i uppdrag att strategiskt och kreativt ansvara för varumärkets marknadskommunikation på den svenska marknaden. Förhoppningen är att ge en tydligare bild av varumärket och drivkrafterna bakom. 

– Vi har letat efter en strategisk och kreativ partner som kan stödja oss i arbetet framöver, Volt har erfarenhet av branscher med stora behov av förenkling och förnyelse. De har dessutom ett enormt engagemang som verkligen tilltalar oss och vi ser fram emot att tillsammans med Volt utveckla inspirerande marknadskommunikation, säger Nathalie Green, Chef Kommunikation & Varumärke på SPP, i en kommentar. 

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen och förvaltar tillsammans cirka 700 miljarder kronor. 2018 utsågs Storebrand/SPP till världens mest hållbara försäkringskoncern under World Economic Forum i Davos. Särskilt fokus ligger på klimatfrågor, rent vatten och sanitet, hav och marina resurser, samt hållbara städer och samhällen.

– Hälften av allt kapital på världens börser är pensionspengar, så kraften och påverkansmöjligheten med hållbart pensionssparande är enormt stor. Det känns otroligt spännande att få vara med på SPP's resa framåt och lyfta potentialen i varumärket ytterligare, säger Henrik Stampe, vd och Strateg på Volt.


Dela sidan: