Dela sidan:

Wayke lanserades i oktober och har på kort tid blivit landets näst största bilmarknadsplatsen, med 2,7 miljoner besökare på sajten. Nu har man tagit fram en vår- och sommarkampanj under namnet Tågstuntet, där en bilrådgivare finns på plats på MTR-tåget mellan Stockholm och Göteborg. 

– Att köpa bil kräver ofta en hel del efterforskningar och på tåget kan man ta sig tid. De flesta börja med att slå en signal till en bilkunnig kompis eller svärfar men här har du världens mest kompetenta bilnörd att bolla med istället. Sen kan du passa på att fråga om det verkligen är lönt att sparka på däcken, hur man byter tändstift eller hur du ska sälja din gamla Saab också, säger Jacob Odqvist, marknadschef på Wayke, i en kommentar.

Wayke kommer även att annonsera på samtliga säten och ha sin logga fastklistrad över hela vagnen där deras Wakey Buddys är placerade. 

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Actionist och inkluderar även radio, rörligt, print och utomhus runt om i Sverige. 



Dela sidan: