Dela sidan:

– Vi är i en spännande fas just nu där vi med ett lyckat och händelserikt 2017 i bagaget är redo att växla upp ytterligare. Nord DDB är ett helt rätt val för oss då vi gemensamt tror på att kreativitet tillsammans med ett digitalt fokus som gör avtryck i populärkultur är vägen framåt för att växa ytterligare. Tillsammans blir vi ett fantastiskt team och vi ser fram emot vårt samarbete, säger Johanna Juhlin, Global Brand Marketing Manager på Björn Borg, i en kommentar. 

Byrån kommer som ny kommunikationspartner till Björn Borg få ett internationellt uppdrag på samtliga marknader, där varumärkesstrategi, reklam och pr ingår. 

– Björn Borg är en fantastiskt kund att få chansen att jobba ihop med. De vill göra idéer som sprids, pratas om och de har modet som krävs för att göra det. Det gör också att de alltid syns och hörs långt mycket mer än många andra varumärken både i och utanför deras kategori och storlek, säger Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.

Just nu håller de på att ta fram en gemensam kampanj som kommer komma till sommaren. 

Round & Round tappar uppdraget och har i sitt samarbete med Björn Borg gjort flera prisbelönta och innovativa kampanjer. Bland annat pr-kuppen mot Trumps murbygge. Innan samarbetet med Round & Round gjordes tv-spelet "First person lover" tillsammans med Garbergs. 



Dela sidan: