Dela sidan:

Adam Nelvin har jobbat på Prime sedan 2010 och bland annat jobbat med opinionsbildning och varumärkesutveckling på byrån. Han har bland annat jobbat med kunder som McDonald´s och Ericsson, där han bland annat arbetat med insiktsarbetet kring kampanjen "Gör Donken", som Prime tog fram i samarbete med DDB.

Nu lämnar han sina gamla uppdrag och blir ny pr-chef för techbolaget Einride. Bolaget grundades 2016 och har sedan starten arbetat med att utveckla säkra och miljövänliga transportsystem. Företaget ligger bakom T-poden som är en självkörande och batteridriven bil som under hösten kommer bege sig ut på vägarna. 
 
– Vägtransporter står för en stor del av de globala koldioxidutsläppen, och smutsar ner luften med hälsofarliga partiklar. Tekniken finns för att ställa om till rena transporter, men fordonsbranschen har mycket investerat i konventionella modeller. Einride är revolutionen som kommer att tvinga fram en förändring, säger Adam Nelvin i en kommentar. 



Dela sidan: