Dela sidan:

I fredags kom så dagen D för många digitala marknadsförare när den nya GDPR-lagen infördes.

Kortfattat är den nya lagen till för att ge användare mer makt och information kring hur företag samlar in data om dem.

Precis som vid flera andra uppmärksammade händelser och diskussionspunkter har nu IKEA gett sig in i leken med en egen twist på frågan.

Genom ett sociala medier-inlägg som spritts genom bolagets kanaler i hela världen kampanjar de både för rumsavdelaren RISÖR samtidigt som de påminner om vikten att få vara ifred. Både på internet och i hemmet.

LÄS MER: IKEA fortsätter småkampanjerna – riktar in sig på kungabröllopet

LÄS MER: IKEA:s hyllade blixtkampanj på försäljningen av världens dyraste tavla

Arbetsgrupp:

Agency: ACNE / IKEA Creative Hub
Client: IKEA
Executive Creative Director, ACNE: Johan Bello
Creative Director, IKEA Creative Hub: Morten Kjaer
Senior Creative, ACNE: Tiago Pinho
Creatives, ACNE: Isaac Bonnier, Joel Lindblad.
Account Director, ACNE: Lovisa Friman Bendz
Assignor, IKEA: Jovana Basrak Keric
Strategic Planner IKEA Creative Hub: Kim Saxberg
Assignment Leader, IKEA Creative Hub: Louice Alvarsson



Dela sidan: