Dela sidan:

Sammanlagt var det sex byråer som försökte ro hem titeln som pr-byrå för Nespresso. Pitchprocessen inleddes 2017 och nu ett år senare har Nespresso valt Story Relations som ny pr-byrå. 

I år är det 15-årsjubileums för Nespressos hållbarhetsprogram Nespresso AAA Sustainable Quality Program, vilket startades tillsammans med Rainforest Alliance och fokuserar på att erbjuda en hållbar kaffeproduktion. 

– För Nespresso går hållbarhet och kaffekvalitet hand i hand och för oss var det
viktigt att hitta en partner som utöver marknads-PR även kan lyfta vår
hållbarhetskommunikation. Efter en gedigen pitchprocess är jag glad att kunna
välkomna Story som ny PR-byrå och strategisk partner för att långsiktigt bygga vårt
varumärke på den svenska marknaden. Teamet visade redan från start hög
ambitionsnivå och nytänkande samt relevant erfarenhet inom strategisk
kommunikation och hållbarhet, säger Linda Fazekas, marknadschef på Nespresso
Sverige, i en kommentar. 


– Från allra första mötet har Nespresso visat oss att de tänker långsiktigt med sin kommunikation, och det är precis sådana varumärken vi vill jobba med. Det här är ett riktigt prestigeuppdrag för Story och jag är grymt stolt över mitt team som visat framfötterna i såväl idé- som insiktsarbetet under pitchprocessen, säger Helya Houshmand, grundare och vd på Story.


Dela sidan: