Dela sidan:

På Bannerflows plattform kan kunder skapa, hantera, skala upp och distribuera sina digitala annonser.

Nu kommer även den WPP-ägda digitalbyrån Mirums kunder att få tillgång till plattformen.

Mirum är den första partnern som anslutit sig till Bannerflows nya partnerskapsprogram.

– Landskapet för annonsörer har förändrats radikalt och alla annonsörer står inför nya utmaningar som måste lösas på nya sätt. Det kräver effektiva och inspirerande annonser, snabb marknadsföring, full flexibilitet och optimering i realtid för att garantera resultat från digitala kampanjer. Mer data innebär mer optimering. Därför är hög kreativitet och skalbarhet helt avgörande för att lyckas. Partnerskapet tillsammans med Mirum och deras kunder kommer att göra det möjligt för oss att ta vår plattform och branschen till nästa nivå, säger Nicholas Högberg, vd på Bannerflow.

Sedan tidigare använder bolag som Coca-Cola, bwin, Viacom sig av Bannerflow.

– Det är en del av vårt DNA att ifrågasätta konventionella sätt att göra saker. För att byråmodellen ska vara relevant i för kunderna i framtiden måste vi kunna vara snabba ut på marknaden och hitta arbetssätt som gör det möjligt för oss att bli datadrivna och inte bara datafokuserad. Partnerskapet med Bannerflow är ett stort steg framåt i den riktningen, säger Robin Bade, vd på Mirum Europe.



Dela sidan: