Dela sidan:

Postnord låter folket ställa cheferna mot väggen – i sin egen kampanj. I sex direktsända program från Stockholms centralstation, med programledaren Lennart Persson i spetsen, kan man fråga om allt som rör Postnords verksamhet. Ett 20-tal gäster kommer också att synas i sändningen. Programmen kan ses live klockan 10, 12 och 14 både den 29 och 30 maj på Expressen.se
– Det här är ett unikt grepp där vi via Expressen använder kommersiell storytelling i realtid, säger Caroline Swärd, head of story production på Bonnier News Brand Studio, i en kommentar.


Eventet är en del av PostNords två månader långa turné genom landet, där bolaget har bemött kritiken som kommit om exempelvis utebliven service.
– Svenska folkets förtroende för PostNord är rekordlågt. Turnén är ett sätt för oss att komma ut och direkt möta allmänheten, lyssna på folks frågor och synpunkter och naturligtvis försöka ge så många svar som möjligt, kommenterar PostNord Sveriges vd Annemarie Gardshol.

Contentbyrån Spoon ligger bakom produktionen.
– PostNord har länge velat prata öppet och transparant kring de utmaningar som bolaget går igenom. Under hösten och våren har vi kommunicerat detta via framför allt native advertising på ett, tycker jag, modigt sätt. Men att bjuda in drabbade och oroliga svenskar till att prata om PostNords kvalitet i ett direktsänt tv-format är ändå att ta det ett steg längre, säger Fredrik Arvidsson, kundansvarig för PostNord på Spoon.

Här kan du se sändningen.



Dela sidan: