Dela sidan:

Förra året lanserade branschorganisationen Influencers of Sweden det nya priset Stora Influencerpriset.

Nu får IoS en utmanare när byrån Signal Signal annonserar Guldtrumpeten. 

Det nya priset delas ut i tre kategorier: årets influencer-kommunikatör, årets influencer och årets influencerkampanj.

– Vi vill uppmärksamma de kreatörer och kommunikatörer som gjort internet roligare säger Tor Rauden Källstigen, grundare av Signal Signal.

Tävlingen är öppen för alla och kommer inte att avgöras av en jury utan en öppen omröstning. Vinnaren presenteras under Almedalsveckan.

– När det kommer till tävlingar inom kommunikation brukar de tävlande väljas ut av en prestigefull jury. Vi tror på öppna kort och att låta alla vara med och bestämma, säger Tor Rauden Källstigen.

Några av de som redan blivit nominerade är Cissi Wallin, Breakitreportern Tove Boström samt Amir och Sandra Lindahl. I kampanjkategorin är bland annat kampanjen Gör Donken av Prime PR för McDonalds nominerad.



Dela sidan: