Dela sidan:

Reklam- och designbyrån WDW Creative jobbar bland annat med varumärken som Pripps, Grammis, restaurang TAK och Kronenbourg 1664.

Nu annonserar byrån att man planerar för att ytterligare tillväxt och tillsätter därför Johanna Behrer som ny byråchef. I uppdraget ingår bland annat att bygga en långsiktig strategi för WDW Creative.

– Livsstilsvarumärken idag behöver WDW Creative. Alla kan göra kommunikation och reklam men vi vill med vår stora passion, erfarenhet inom livsstil och skräddarsydda team ta det till nästa nivå. I takt med att våra uppdrag växer är det dags att lyfta blicken och driva byrån till nästa steg. Vi har höga ambitioner för både WDW Creative och för våra kunder. Som byråchef kan jag lägga extra mycket hjärta i att ta oss dit, säger Johanna Behrer.

Behrer har redan tillträtt sin nya tjänst. Tidigare i karriären har hon bland annat arbetat på MTV Londons avdelning för social responsibility.

– Att växla upp WDW Creative enligt vår ambitiöst ställda kompass kräver en enorm förståelse för affärsutveckling och passion för kommunikation. Johanna är redan en nyckelperson för bolaget och har förmågan att ta oss till nästa steg, säger Jon Bergsman, medgrundare och kreativ chef på WDW Creative.


Dela sidan: