Dela sidan:

I samband med att de digitala medierna tagit allt större del av annonsörerna budget, har också tillväxttakten ökat. Enligt statistik från IRM stod internet för mer än halva mediekakan 2017, och ökade investeringar har lett till ökad efterfrågan på digital expertis. 

För att tillmötesgå detta har nu Sveriges Annonsörer startat ett samarbete med de digitala rådgivarna Daniel Ekbladh och Tommy Perlhamre. Sveriges Annonsörer skriver i ett pressmeddelande att de är specialister på att prioritera, analysera och värdera annonsörers marknadsföringsinsatser för att skapa högsta möjliga ekonomiska avkastning. Fokus kommer ligga på att förklara vad de digitala marknadsföringsinvesteringarna ger.

– Idag sitter många på en always-on strategi, där en konstant närvaro i olika kanaler gör att man inte hinner stanna upp och begripa hur allt hänger ihop. Men utan den insikten blir det också väldigt svårt att förstå vad resultatet av insatserna blir. Vår inställning är att det hela egentligen är ganska enkelt och att man kommer väldigt långt på sitt eget sunda förnuft. Med utgång från våra kunders affär och deras kunders köpresa ger vi lättbegriplig rådgivning kring hur de på ett mätbart sätt kan öka lönsamheten och säkra kvalitén på webben, säger Daniel Ekbladh, ny digital rådgivare på Sveriges Annonsörer, i en kommentar. 

– Allt fler annonsörer investerar i digitala medier, men det är lätt att gå vilse när allt fler kanaler tillkommer och bruset blir allt större. I vårt uppdrag som intresseorganisation ligger att möta våra medlemmars behov, varför vi nu är glada över att kunna stärka upp och ta in ytterligare expertis på det digitala området, säger i sin tur Lin Eriksson Nordström, kommersiell chef på Sveriges Annonsörer. 



Dela sidan: