Dela sidan:

Den 9 juni drar världspremiären för Volvos reklam av nya Volvo V60 igång. I kampanjen syns flera kända ansikter. Bland annat kommer Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman att dyka upp i en reklamfilm, tillsammans med frun Cleo Wattenström. Syftet är att visa en serie känslosamma kortfilmer där verkliga familjer medverkar i personliga situationer.

I kampanjen syns även journalisten Amie Bramme Sey och tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta. Musiken i reklamen är framförd av en känd svensk artist, som Volvo ännu inte har avslöjat. 

– Detta är ingen traditionell familjekampanj. På sätt och vis är det upp till var och en att bestämma vilka man räknar som sin familj. Med kampanjen vill vi säga att oavsett vem du är och vem du valt att leva ditt liv med, så skyddar Volvo det som är viktigt för dig, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i en kommentar.

Joel Kinnaman säger i en kommentar att han är stolt över Volvo och deras skandinaviska rötter. 
– För mig representerar Volvo starka skandinaviska värderingar. Det är något jag verkligen kan identifiera mig med, och jag relaterar till tanken att familjen är så mycket mer än dina närmaste släktingar. Nu mer än någonsin tror jag att vi behöver den känslan av gemenskap, säger Joel Kinnaman.

De andra som medverkar är inte heller okända: Amie Bramme Sey hamnade på andraplats i årets upplaga av "På Spåret". Tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta har fått stor uppmärksamhet internationellt som modeller, bloggare och sitt samarbete med världsartisten Drake. 

Nya Volvo V60 är en familjekombi och biltillverkarens nya mellanstora femdörrars herrgårdsvagn.



Dela sidan: