Dela sidan:

Förra året lanserade organisationen The Global Village den nya politikerveckan Järvaveckan. Syftet är att minska avståndet mellan politikerna och Järvafältets invånare, men är även öppen för alla att besöka.

Under det första året lyckades man locka riksdagens alla partiledare, men publiksuccén uteblev.

I en slutsport inför årets Järvavecka, som inleds i helgen, går man nu ut i sin hittills största kommunikationskampanj, framtagen av Prime. Målet är att tredubbla antalet besökare i jämförelse med förra året.

– Varenda stockholmare ska känna till oss, även de som talar andra språk än svenska. Vi har översatt information om veckan till fyra språk och skickat till över 40 000 hushåll i Järvaområdet, vi har 500 annonstavlor runt om i staden och i år kommer vi dessutom ha liveöversättning av alla partiledartal, på arabiska, somaliska och engelska, säger Ahmed Abdirahman, ordförande i föreningen Global Village som står bakom Järvaveckan.

Kampanjen lanseras på fyra olika språk och The Global Village hoppas att kampanjen ska nå över 1,5 miljoner människor. Sedan i onsdags har kampanjen synts på Järvaveckans partner Clear Channels skyltar runtom i Stockholm och arrangörerna har genomfört en rad olika aktiviteter för att öka kännedomen om Järvaveckan.

– Järvaveckan är ett viktigt initiativ och deras kampanj är ett bra exempel på hur utomhusreklam i egenskap av räckviddsprodukt väl kompletterar deras övriga kommunikationsinsatser. Vi är glada över att bidra till att ännu fler av Stockholms invånare tar sig till Spånga IP, säger David Klagsbrun, PR- och kommunikationsansvarig på Clear Channel.

Läs Resumés helgintervju med The Global Village ordförande Ahmed Abdirahman här.


Dela sidan: