Dela sidan:

Initiativet till "Marriage Unblocked" grundar sig i att 87 procent av världens länder förbjuder samkönade äktenskap. Inför Fotbolls-VMs första match mellan Ryssland och Saudiarabien – två länder där samkönade äktenskap är förbjudet – lyfts kampanjen för att skicka en signal att kärlek alltid ska vinna.

– Vi tror på att sport är kärlek och att kärlek är jämställt. Den första grundläggande rätten är att få älska vem man vill. Med vår nya plattform Marriage Unblocked kan vi decentralisera makten och öppna upp för äktenskap för alla vuxna som vill gifta sig, säger Jonas Lindberg Nyvang, Global Marketing Director på Björn Borg, i en kommentar. 

"Marriage Unblocked" är en digital plattform där man med hjälp av blockchain kan utbyta löften och gifta sig, både anonymt och offentligt. Björn Borg beskriver det som ett digitalt altare, där man kan lagra sina krypterade löften för alltid och få ett certifikat på sitt digitala äktenskap tillsammans med en symbolisk besparing i kryptovalutan Ether.

Sybillie och Alexandra från Schweiz, ett land där samkönade äktenskap inte är erkända enligt lag, är först ut med att gifta sig på den digitala plattformen "Marriage Unblocked". 

– Vi kan nu kalla varandra fru och fru, vilket känns helt fantastiskt! Vårt Blockchain-bröllop ger oss inte jämställda eller legala rättigheter ännu, men känslan av att komma närmare acceptans är ett enormt framsteg. Vi hoppas starkt på att Marriage Unblocked hjälper till att främja samhällets erkännande av en grundläggande mänsklig rättighet – jämställda giftermål, säger Sybillie och Alexandra.

Kampanjen är framtagen av Nord DDB och är den första kampanjen i det nya samarbetet med Björn Borg. 

Credlista

Credit list:
NORD DDB

Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer
Fredrik Simonsson, Creative
Ida Jonsson, Art Director
Tove Andersson, Art Director/Blockchain expert
Anna Salonen, Art Director
Martin Lundgren, Copywriter
Hanna Ternström, Account Director
Victor Forsberg, Account Manager
Susanne Johansson, PR director
Robin Löthberg, Social Media Manager
Sebastian Reinbring, Creative Designer
Felipe Fiuza, UX designer
Anna Johansson, UX designer

Production – House
Haris Badic, Director / Editor
Robert Eskekärr, Editor / Grade / Online
Tomas Wall, Producer / Post Producer
Georg Bungard, DOP
Lionel Cabrera, Cinematographer

Eric Josjö/Söderberg Agentur, Photography
Anders Wadin, Retoucher
Front-end - Winter
Marcus Forsberg, Lead Developer
Marc Biskop, Front-end Developer
Rickard Lundén, Front-end Developer
Back-end - Superblocks
Thomas Backlund CEO/Co-founder
Carl Gärdsell COO/Co-founder
Björn Borg
Jonas Lindberg Nyvagn, Marketing Director, Björn Borg
Johanna Juhlin, Brand Marketing Manager, Björn Borg
Madeleine Almgren, Inhouse Manager, Björn Borg
Åsa Scherman, Inhouse Manager, Björn Borg
Emma Bengtsson, PR & Social Media Manager, Björn Borg

Kampanjfilm hittar du här: 


Dela sidan: