Dela sidan:

Efter att Jonas Terning tog över som ny vd på Make Your Mark vid årsskiftet presenterar nu byrån en ny storkund, betallösningsföretaget Klarna.

Byrån kommer att leverera innehåll till Klarnas nya app, som utöver olika tjänster och funktioner kommer fyllas av redaktionella artiklar som ska inspirera Klarnas kunder. Innehållet kommer att finnas på svenska, engelska och tyska.

– Vår nya app är ett bevis på att vi är mycket mer än bara en betalningslösning. Vi arbetar i flera dimensioner för att erbjuda marknadens smidigaste shoppingupplev- else där kunden alltid är i fokus. I samarbete med Make Your Mark ska vi ta fram smart, intressant och inspirerande innehåll som förhöjer kundupplevelsen och skapar ett ännu större utbyte av våra produkter, säger David Sandström, CMO på Klarna.

För att leverera på uppdraget har Make Your Mark placerat en rad medarbetare hos Klarna. Jonas Terning tror att den typen av produktionsmodell kommer bli allt vanligare.

– Kommunikationslandskapet är komplext och ställer lika höga krav på planering som
på förmågan att kasta samma planering åt sidan och börja på en ny. Om samtliga
spelare befinner sig på samma spelplan kan man hitta snabbare synergier mellan till
exempel marknads- och kommunikationsavdelningar. Samt fånga upp de bollar som
faller emellan. Men att rekrytera tar tid och kan vara svårt om planeringen rivs upp. Då
kan ett externt content team, skräddarsytt för den aktuella uppgiften, vara en flexibel
lösning, säger han i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare jobbar Make Your Mark med kunder som E.ON, Stadium, Försvarsmakten, Adidas och Villaägarna.



Dela sidan: