Dela sidan:

Efter att under våren ha varit ute i en byråvalsprocess föll Ahlstrom-Munksjös val slutligen på Mirum Stockholm. Ahlstrom-Munksjö är ett globalt företag inom fiberbaserade material och omsätter årligen cirka 20 miljarder kronor. Bolaget har 6 000 anställda och är börsnoterade på Nasdaq i Stockholm och Helsingfors.

I Mirums uppdrag ingår att ta fram ett nytt koncept och en ny design för Ahlstrom-Munksjös globala webb.

– Målet för oss är att ha en webiste med den bästa användarupplevelsen inom vår kategori och Mirum Stockholm visade upp ett starkt och innovativt tänk kring hur vi ska ta oss an våra digitala utmaningar. Vi sökte dessutom ett team som har erfarenhet av att jobba globalt, och där är Mirum Stockholm med sitt nätverk en perfekt partner, säger Pasi Hiedenpää, external communications manager på Ahlstrom-Munksjö.

Samarbetet inleds omgående.

– Vi är oerhört glada och stolta över att ha fått förtroendet att ta oss an Ahlstrom-Munksjö:s digitala utmaningar. De har ett nytt spännande globalt varumärke sprunget ur två starka bolag och det finns en stor potential att skapa upplevelser som gör skillnad både för varumärket och för dem som möter Ahlström-Munksjö i sin verksamhet, säger Morten Haargaard, business director på Mirum Stockholm, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare har digitalbyrån Mirum Stockholm kunder som Finnair, Vasakronan, Stora Enso, Vodafone och Nissan.



Dela sidan: