Dela sidan:

Tidigare i år lanserades nyhetsappen Squid på ett tiotal europeiska marknader. Efter att ha nått en miljon nedladdningarna är det nu dags för lansering på den svenska marknaden, där appen har sitt säte. Nyhetsaggregatorn är skapad för att få fler unga att läsa nyheter och enligt Johan Othelius, vd och grundare, består huvudmålgruppen av 18 till 24-åringar.

– Vi vill hjälpa yngre generationer att upptäcka och läsa nyheter som en underhållande,
nyttig och engagerande daglig aktivitet, säger Johan Othelius i ett pressmeddelande.

Utöver traditionella medier hämtar Squid även innehåll från bloggar och Youtube-kanaler. Användarna kan även anpassa sitt flöde för att få mer artiklar inom de ämnen man anser sig vara intresserad av. 

Till skillnad från en rad andra aggregerande nyhetssajter landar läsarna på publicistens egen sajt när de läser en artikel. I dagsläger samlar man artiklar från cirka 1000 svenska källor och 17 000 internationella.

Squid är framtagen av det medieinriktade techbolaget Njuice AB. 



Dela sidan: