Dela sidan:

Återigen är det Glenn Hysén som spelar huvudrollen när Unibet lanserar sin VM-kampanj. I sex nya reklamfilmer får vi följa Glenn i vardagliga situationer, där hans landslagspassion och Unibets erbjudanden står i centrum inför matcherna. 

– Vår målsättning är att vara så relevanta som möjligt under mästerskapet och alltid ge
våra kunder uppdaterad kommunikation. Utöver filmerna spelas exempelvis även ett
poddavsnitt in varje matchdag i samarbete med Football United samt att vi även spelar in radiospottarna under mästerskapet beroende på resultat och utfall, säger Dersim Sylwan, General Manager Sverige, Kindred Group, i en kommentar. 

Kunderna kommer kunna hitta dagligt VM-innehåll, experttips och krönikor från företagets ambassadörer via den nya innehållssajten spelochsport.se. Utöver det kommer Unibet att satsa på sociala medier genom konceptet "Allt utom matchen", som ska ge tittarna en alternativ inblick i VM och som kommer att sändas på Facebook och Instagram. I samband med kampanjen lanseras också en uppdaterad sportbok där spelbolaget paketerat odds, statistik och specialspel.

– Man kan lugnt säga att vi lägger en vertikal bombmatta av kommunikation under VM och att den röda tråden är passion, lokal relevans och uppdaterat innehåll som vi tror att våra spelare kommer ha nytta av, säger Dersim Sylwan.

Arbetsgrupp

Produktion film
Unibet
Jesper Both, Marketing Manager
Dersim Sylwan, General Manager

Nord DDB
Jacob Sandström, Business Director
Carl Johan Hallerström, Account Director
Petter Monsen, Creative
Sebastian Snygg, Copywriter
Regissör: Anders Abrahamsson Mølgaard
Exekutiv Producent: Josephine Lundquist
Producent: Ludwig Bile
Fotograf: Josephine Owe
Scenograf: Viktor Sundbaum
Stylist: Linn Eklund
Make-up & Hår: Lotta Fischer
Klippare: Linda Jildmalm
Ljud: Redpipe
Online: MediaMonks

Två av kampanjfilmerna hittar du här: 


Dela sidan: