Dela sidan:

Lotta Edling tillträder en tjänst som publicistisk utvecklingsdirektör för Bonnier News. Hon kommer att rapportera till Bonnier News vd Anders Eriksson och ingå i Bonnier News ledningsgrupp.

Hennes uppdrag blir att leda projekt för att vidareutveckla samarbetet mellan de olika varumärkena, skapa nya affärsmöjligheter och profilera Bonnier News.

Peter Fellman, chefredaktör för DI 2009-2015, återvänder till Stockholm och chefredaktörsposten efter några år som DI-korrespondent i New York. Ett av hans huvuduppdrag blir att fortsätta bygga den digitala läsaraffären.

–Det känns jätteroligt att igen få leda Di:s förändringsarbete. Det viktigaste nu blir att stärka innehållet och servicen till de betalande prenumeranterna ytterligare och accelerera konverteringen till det digitala. Vi har redan över 30.000 digitala prenumeranter och den siffran ska växa mera, säger Peter Fellman i ett internt meddelande.

Lotta Edling:

– Jag ser fram mot att få jobba i en publicistisk roll inom Bonnier News och med några av Sveriges starkaste medievarumärken. Jag kommer såklart även att ha en fot kvar på Di, jag har jobbat där i 13 år och tidningen är för alltid är inristat i mitt DNA. Jag är otroligt stolt över det vi åstadkommit de senaste åren, både journalistiskt och ur affärsperspektiv där vi skapar en helt ny digital affär, investerat i innehåll och lanserat Di TV som ny strategisk plattform.



Dela sidan: