Dela sidan:

Ljudboksmarknaden har de senaste åren fullkomligt exploderat. En av de mest framgångsrika aktörerna är svenska Storytel som 2016 även köpte ut det traditionella förlaget Norstedts.

Det senaste åren har bolaget fokuserat på global expansion och finns i nuläget på tolv marknader. I januari inledde man ett globalt samarbete med B-Reel och nu presenterar man de första enheterna i den globala kampanjen "Read the way you want". Kampanjen kommer att gå live samtidigt på alla Storytels tolv marknader. I "Read the way you want" försöker man lyfta det faktum att läsning inte längre är en stillasittande syssla.

– Det finns en stor komplexitet på ljudboksmarknaden. På nya marknader handlar det om att förklara vad ljudböcker är och på mogna marknader om att kommunicera fördelarna med tjänsten och att lyfta innehållet. Tillsammans med B-Reel har vi hittat en långsiktig vision som frigör läsandet och samtidigt tar tillvara på kraften i våra marknaders mångfald. Den här kampanjen är ett första steg i vår utveckling mot visionen, säger Kajsa Berthammar, global marknadschef på Storytel.

Se en av de rörliga enheterna nedan. 

Arbetsgrupp:

Kund, Storytel: Kajsa Berthammar, Head of Global Marketing, och Karin Thompson, Graphic Team Leader

Byrå: B-Reel

Byråproducent: Markus Ahlm / Colony

Produktionsbolag: BRF

Regissör: Magnus Härdner

Producent: Eliza Jones

DoP: Tim Sidell

Klippare: Gustav Öström

Ljud: Kim Creutzer / Red Pipe

Online: BRF

Musik: Lisa Holmqvist

Stillbild: Björn Terring



Dela sidan: