Dela sidan:

Till Resumé beskrev grundaren Oskar Månsson bygget av sajten Fotboll Sthlm som en testballong, i behov av finansiering i form av annonsering. 

– Jag hoppas att finansieringen ska komma i form av annonsering. Sajten har inte riktigt kommit igång än, utan det är mer en testballong. Men jag är övertygad om att intresset kommer finnas, sa Oskar Månsson då. 

Nu meddelar han att annonsörernas respons varit positiv och att man gjort klart med sin första rekrytering i sportjournalisten Mårthen Bergman. Han har jobbat på FotbollDirekt i många år och har tidigare erfarenhet från Aftonbladet, DN och Eurosport. Han driver även SHL-podden och Ljugarbänken med Erik Edman och Mattias Lindström.

– Det känns härligt att kunna säga "nu kör vi!" Responsen på testsajten var överväldigande. Trots att vi bara marknadsfört oss på Twitter går det knappt att överblicka alla positiva reaktioner. Uppmärksamheten var en hjälp när vi började prata med annonsörer och nu har vi säkrat finansiering för att kunna köra på, säger Oskar Månsson och fortsätter:

– Mårthen och jag har pratat om att starta upp en sånt här projekt i över tre år och nu blev tajmingen rätt. Att få med Mårthen är att slå tre flugor i en smäll. Dels är han en god vän, dels är han är erfaren och skicklig sportjournalist/poddare. Dessutom driver han tillsammans med Joakim Österberg contentbyrån Med Vän som vi kommer samarbeta tätt med. Om annonsörer vill ha hjälp med produktion av material till Fotboll Sthlm kan de vända sig till Med Vän som skräddarsyr en lösning.


Mårthen Bergman kommer bland annat göra en podcast för Fotboll Sthlm och jobba med de kommersiella bitarna. 

– Det känns väldigt kul att göra detta tillsammans med Oskar. Jag ser fram emot att göra podcasten, men också att ta de redaktionella annonserna till en nivå som går hand i hand med Fotboll Sthlms profil. Vi kommer ha reklam som folk faktiskt vill läsa och titta på, istället för att som hos många andra där man bara stör sig.



Dela sidan: