Dela sidan:

I maj meddelade Daniel Wellingtons marknadsdirektör Lars-Johan "Lajjo" Strand att han skulle lämna det svenska klockbolaget. Tidigare i sin karriär har han haft flera tunga poster inom marknadskommunikation och bland annat varit marknadschef på Clas Ohlson och Stadium.

När han nu går vidare gör han det dock inte till någon position inom marknadsföring. Istället ska han som vd på det digitala konsultbolaget Ateles Consulting hjälpa bolaget växla upp. Bolaget riktar in sig på digital handel och har i dagsläget kunder som Gina Tricot, Gant och Møller Mobility Group.

"Lajjo" Strand tillträder samtidigt som Ateles får in nytt kapital i bolaget.

– Vi går nu in i en ny tillväxtfas och behöver en stark ledare som kan leda Ateles in i framtiden och ta bolaget till nästa nivå. Rätt person för uppdraget tror vi är Lars-Johan Strand, som med sin personlighet och erfarenhet kan förverkliga vår framtagna vision, säger Göran Westling, styrelseordförande på Ateles.

– Det är med stor ödmjukhet som jag tar jag mig an uppdraget som VD för Ateles. Den digitala handeln går utanför allt vad tradition heter och ska man leda i vår industri måste man göra det med innovation, nyfikenhet och hårt arbete. Nu ska vi växa Ateles till att bli ledande inom digital transformation och bygga nästa generations e-handel och jag ser fram emot att hjälpa gamla och nya kunder på vår fortsatta resa, säger Lars-Johan Strand.


Dela sidan: