Dela sidan:

Resumé skrev i måndags om Björn Borg och Nord DDBs uppmärksamade kampanj "Marriage Unblocked" – en digital plattform där man med hjälp av blockchain kan utbyta löften och gifta sig, både anonymt och offentligt.

Nu fortsätter man att kampanja för mänskliga rättigheter och riktar ytterligare en känga mot VM-nationen Ryssland. Under VM-premiären "hijackade" man med banners i Moscow times och ett tifo i AR. Tifot visar två killar som kysser varandra med premiärlagens, Ryssland och Saudi Arabien, flaggor på kinderna tillsammans med budskapet "Love will win tonight". 

– Vi tror att sport är kärlek och kärlek är jämställt. Denna tifo är vårt sätt att stötta all den dolda kärlek som finns i dessa länder med budskapet – i slutändan övervinner kärleken allt. När skulle vara mer lämpligt att lyfta denna debatt än under VM premiären i Ryssland, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadsdirektör på Björn Borg.

Credlista

NORD DDB

Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer

Fredrik Simonsson, Art Director

Ida Jonsson, Art Director

Tove Andersson, Art Director

Anna Salonen, Art Director

Martin Lundgren, Copywriter

Hanna Ternström, Account Director

Victor Forsberg, Account Manager

Susanne Johansson, PR director

Robin Löthberg, Social Media Manager

Sebastian Reinbring, Creative Designer

Felipe Fiuza, UX designer

Anna Johansson, UX designer

Björn Borg

Jonas Lindberg Nyvagn, Marketing Director, Björn Borg

Johanna Juhlin, Brand Marketing Manager, Björn Borg

Madeleine Almgren, Inhouse Manager, Björn Borg

Åsa Scherman, Inhouse Manager, Björn Borg

Emma Bengtsson, PR & Social Media Manager, Björn Borg

61st Digital Agency

Christian Schaffner - Kreativ Chef

Henrik Åsén - Teknisk Chef

Illustrator:

Alvin Arelius



Dela sidan: