Dela sidan:

Mindmakers huvudfokus kommer att ligga på att öka känndedomen om Childhood och vad organisationen sysslar med.

– Kännedomen om Childhood är högre än kunskapen om de olika frågor de passionerat
driver och ett av målen är att förändra det på sikt. De gör så oerhört mycket viktigt
både här hemma och runt om i världen och de förtjänar mer uppmärksamhet än de
får, säger Mårten Brink, kundansvarig på Mindmakers PR.

Mindmakers systerbyrå BerntzonBylund har även utvecklat Childhoods digitala plattform. Som seniorstrateg kommer Joachim Berntzon jobba för att samordna pr-arbetena med de marknadsprojekt som drivs av BerntzonBylund.

– Vi jämförde ett antal byråer och Mindmakers visade bäst insikt i våra behov framåt. I
ett första steg ska de hjälpa oss med Almedalen och sedan startar vi ett löpande
samarbete framåt hösten, säger Åsa Andreasson Åkerström,
kommunikationsansvarig på Childhood.

Arbetsgrupp Mindmakers:

Mårten Brink
Erica Borelius-Larson
Joachim Berntzon.


Dela sidan: