Dela sidan:

För 16:e året i rad arrangerades AMEC Awards, världens största tävling baserad på mätning och effekt inom PR och förtjänad kommunikation. Spotlight blev den enda svenska kommunikationsbyrån att nomineras till tävlingen.

Framgången slutade inte där, utan byrån fick ta emot guld i kategorin "Best use of measurement for a single event" ´för kampanjen "Exhibition Stockholm". 

– Det är alltid roligt när vi uppmärksammas för den skillnad vi gör för våra kunders affärer, och extra kul när det är tillsammans med en så modig och nyfiken kund som Adobe, säger Johan Wetterqvist, kundansvarig och grundare av Spotlight PR på Spotlight, i en kommentar. 

Kampanjen ägde rum i Stockholm förra sommaren och gick ut på att skapa en fototävling i AR. Kampanjen genomfördes tillsammans med Accomplice för kunden Adobe.

Credlista

Beställare, Adobe Systems Nordics:

Anna Rose, nordisk marknadschef Adobe Creative Cloud

Jes Schyum, nordisk kommunikationschef Adobe

Arbetsgrupp Spotlight:

Strategi, idé och koncept för Exhibition Stockholm
Kundansvarig: Johan Wetterqvist
Projektledare: Tamara Samadi
PR-konsult: Daniel Nord
Kreativ planner: Olle Dahlqvist
Art Director: Simon Zingerman


Arbetsgrupp Accomplice:

Utveckling och design för Exhibition Stockholm
Projektledare: Nicolas Hornewall
Kreativt ansvarig: Olle Thunberg
Designer: Olof Mogard
Utvecklare: Pär Thunberg

 


Dela sidan: