Dela sidan:

Enligt statistik från Sveriges Mediebyråer så har utomhusreklamen ökat med 25 procent hittills i år. Clear Channel har varit en del av den kraftiga tillväxten och satsat på en digital expansion och produktuveckling. 

Nu rekryterar man Bonnier Magazines & Brands försäljningschef Anna Smidemark, som blir ny säljdirektör för Clear Channel. Rekryteringen är en del av den fortsatta satsningen i utvecklingen av den digitala affären. 

– Vi är mycket stolta över den här prestigerekryteringen. Utomhus är den snabbast växande mediekategorin och Anna är med sin gedigna erfarenhet helt rätt person att leda vår digitala tillväxtresa i Sverige, säger Fredrik Lamotte, skandinavisk sälj- och marknadsdirektör för Clear Channel.

– Utomhus har varit på uppgång i flera år och är nu hetare än någonsin. Den digitala transformation som Clear Channel och branschen genomgår är otroligt spännande och något jag ser fram emot att vara en del av, säger Anna Smidemark, tillträdande säljdirektör för Clear Channel i Sverige.

Anna Smidemark tillträder sin nya tjänst 4 september.



Dela sidan: