Dela sidan:

I samarbete med designbyrån Essen International har Apollo nu uppdaterat sin grafiska profil. Bland annat har färger och typsnitt bytts ut för att modernisera loggan och stärka sin ställning som en modern aktör på den nordiska marknaden. Även illustrationsmanér har adderats för att komplettera bild- och filmmaterial. 

– Våra kunder kommer givetvis att känna igen oss men det ska synas att vi har blivit en starkare och mer modern aktör. Vi investerar mycket i att hitta nya, spännande resmål och i att erbjuda fler och olika restyper. Samtidigt är vårt grekiska arv en oerhört viktig del av vår identitet och det ska fortsatt synas, säger Linda Almström, Brand Manager på Apollo, i en kommentar. 

De blå färgerna kommer att få en mer central roll i den nya loggan. Den nya grafiska profilen lanseras idag. 

– Vi är kostnadseffektiva och pragmatiska, därför kommer övergången till den nya profilen att ske successivt. Eftersom det handlar om en modernisering av varumärket så kommer de två versionerna av logotypen att kunna leva parallellt, säger Linda Almström. 

Den nya loggan kan du se här: 



Dela sidan: