Dela sidan:

Lendo har siktet inställt på att ha en ledande positon på europeiska marknader. I samband med detta förnyar man varumärket genom att satsa på ökad användarvänlighet med uppdaterad logga, produkt och plattform. 

Lendo är ett av Schibsteds starkaste tillväxtbolag och under de senaste tre åren har bolaget mer än dubblat sin omsättning. 

Hanna Neidermark, vd på Lendo, tror att framgångarna beror på företagets tydlighet kring det man erbjuder kunderna. 

– Vårt mål är att tjänsten ska vara enkel, smidig och tydlig. Den ska också visa vår seriositet och skapa förtroende. 80% av våra kunder går igenom en hel ansökan på egen hand och den siffran hoppas vi ska växa ytterligare i och med uppdateringen av plattformen och gränssnittet, säger Hanna Neidermark i en kommentar. 

Lendos gamla symbol har bytts ut mot en pratbubbla för att på ett bättre sätt symbolisera bolagets affärsområden.



Dela sidan: