Dela sidan:

Tove Eriksen Hillblom har varit verksam i reklambranschen i tio år. Hon kommer senast från en roll som copywriter på Forsman & Bodenfors. Hon har tidigare haft samma roll på byråer som Nord DDB, TBWA och King. 

Nu rekryteras hon av produktionsbolaget FLX och blir ny manusförfattare för två av deras etablerade komediserier. Hon har tidigare erfarenhet att skriva manus för flera FLX-produktioner parallellt med copywriter-jobbet. 

– Vi är mycket glada och stolta över att Tove valt att komma till FLX. Med sin profil, bakgrund och inte minst sin humor så kompletterar hon FLX befintliga manusstyrka på ett perfekt sätt. Vi ser fram emot att tillsammans med Tove skapa nästa generations scripted TV inom komedi och drama, säger FLX vd Pontus Edgren i en kommentar.

Tove Eriksen Hillblom ligger bakom flera prisade kampanjer. Bland annat kampanjen "Marriage Market Takeover" som vann prestigefulla glaslejonet i Cannes Lions 2016. Priset tilldelas kampanjer som skapar förändring i frågor som jämställdhet, fördomar och orättvisor.

Utöver glaslejonet har hon vunnit guld och brons i Cannes, men även blivit belönad i bland annat One Show, Eurobest, Epica, Clio och Guldägget. Hon vann bland annat priset Guldskrift under Guldägget 2012 - ett specialpris för copywriter.

Tove Eriksen Hillblom har även suttit i juryn för Guldägget, Eurobest och 100 wattaren.

– Jag ser så oerhört mycket fram emot detta! Efter tio år i reklambranschen känns det väldigt kul att få vidareutveckla en lite annan sida av sin kreativitet, och att dessutom få göra det på ett sånt fantastiskt ställe som FLX är ren lyx, säger Tove Eriksen Hillblom.

FLX ligger bakom tv-varumärken som Solsidan, Bonusfamiljen, Torpederna, Grotesco 3 och Enkelstöten.

Tiden får utvisa vilken två komediserier som Tove Eriksen Hillblom blir manusförfattare till.  



Dela sidan: