Dela sidan:

Har du tagit en position i samhället och visat prov på kommunikation som får oss att tänka i nya banor? Då är chansen stor att du finns med på listan över Näringslivets 150 Superkommunikatörer 2018. 

Listan består av 150 personer, fördelade över fem olika kategorier, som bäst har visat vad som kan åstadkommas med kommunikation. Och juryn som har gjort jobbet i år är:

David Orlic, innovationschef, Prime

Hanaw Rashid, strateg, The Amazing Society

Fredrik Svedjetun, chefredaktör, Resumé

Micael Dahlén, professor, Handelshögskolan

Per Schlingmann, grundare Per Schlingmann AB

Seher Yilmaz, ordförande, Rättviseförmedlingen

Stefan Stern, fd informationschef Investor

Lina Söderqvist, vd Departments & Stores

Hélène Barnekow, fd vd Telia Sverige

Helena Stålnert, Stålnert Kommunikation

Förra året utsågs näringslivsprofilen Antonia Ax:son Johnson till totalvinnare och vinnare i kategorin företag. Övriga kategorivinnare var handbollsspelaren Linnéa Claeson (kategori media), författaren Johan Norberg (kategori Kultur & Nöje), Ola Rosling och Anna Rosling Rönnlund (kategori Myndigheter, organisationer och ideell sektor) och STF:s kommunikationsansvarige Jenny Engström (kategori Kommunikation).

Vilka årets 150 superkommunikatörer, och de fem kategorivinnarna är, avslöjas i Resumés magasin som utkommer på torsdag 28 juni. Har du ingen prenumeration kan du fixa en här.

Under Almedalsveckan arrangerar Resumé, tillsammans med Veckans Affärer, ett ”Supermingel” för de 150 superkommunikatörerna och särskilt inbjudna. Läs mer om Resumés aktiviteter i Almedalen här.


Dela sidan: