Dela sidan:

De senaste åren har inneburit en rejäl omställning för Making Waves. Efter att 2014 ha köpts upp av The North Alliance slogs man i maj 2016 ihop med digitalbyrån Nansen. Ett år senare gick byrån ihop med NoA-byrån Great Works.

Sedan starten har Making Waves arbetat i skärningspunkten mellan design, teknik och affärsutveckling. Och nu annonserar man nio nya rekryteringar som ska stärka byråns kompetens inom idé- och konceptutveckling, teknikutveckling och lansering av produkter och affärsmodeller.

En av de som ansluter i rekryteringsoffensiven är Seventy Agencys tidigare head of design Alfredo Aponte. På Making Waves får han rollen som design director.

– Att Alfredo, som är en extremt talangfull interaktionsdesigner och designvisionär, nu ansluter sig till oss är avgörande för att bygga det som ska bli en av världens bästa designavdelningar. Vi är redan väldigt starka när det kommer till affärs- och teknikutveckling men med hjälp av Alfredo ska vi bli bäst på användarupplevelser, säger Digge Zetterberg Odh, talangchef på Making Waves.

Även Roshanak Fatahian, tidigare head of digital operations på Nord DDB, ansluter som client director.

– Det är fantastiskt roligt att kunna knyta så mycket kompetens från så olika ställen till oss. Vår vision är att lösa världens mest komplexa problem och då behövs det en bred mix av kunskaper, erfarenheter och insikter. Att vi nu anställt en egen rekryterare gör dessutom att vi kan växla upp rekryteringstakten ytterligare, säger Cecilia Bernard, vd för Making Waves i Sverige.

Utöver tidigare nämnda ansluter även Stefan Stenberg, Henrik Andersson, Emil Fjällström, Filip Myringer, Linnea Kristel och Markus Maijala.

I ett pressmeddelande annonserar byrån att ytterligare 16 personer kommer att rekryteras under hösten.



Dela sidan: