Dela sidan:

När Linus Östberg tar över det kreativa ledarskapet på Brand Union Stockholm flyttar företrädaren Henrik Billqvist till designbyråns New York-kontor. Östberg kommer senast från en roll som kreativt ansvarig på Nord DDB Design.

– I en tid när alla vill vara designbyrå, har Brand Union Stockholm utvecklats enormt starkt de senaste åren. Både kreativt och strategiskt, med re-designen av Absolut Vodka, Scania och skapandet av nya varumärken som Stockholm Exergi. Det blir jättespännande att vara med och utveckla Brand Union framåt, och bredda byråns palett. Det finns otroligt mycket potential i Brand Unions kundlista och de olika typer av uppdrag som ligger på bordet, säger Linus Östberg i ett pressmeddelande.

Som creative director kommer Linus Östberg att ansvara för kunder som Absolut Vodka, Scania, Löfbergs, Apoteket och Malibu Rom.

– Linus är en optimal rekrytering i skedet där designbranschen befinner sig i. Just nu sker ett skifte till nya kanaler och upplevelser där den rörliga dimensionen skapar nya möjligheter för företag att bygga sina varumärken. Ett bra exempel på detta är re-brandingen av Klarna som Linus ansvarat för, säger Jonas Andersson vd på Brand Union Stockholm.


Dela sidan: